onsdag 29 augusti 2012

Kakor från himlen

Igår var jag i stan hos Fia på planerings-fika tillsammans med Ullis (i huset här bredvid). Vi satt och spånade på en Öppet Hus kväll i min massagelokal, med presentation av ljus från Party Lite, kryddor från Alpnaering och inredning från Perfect Home. Det kommer att anordnas två tillfällen; 19 september och 25 oktober, mellan 18.00-21:00.

Under tiden vi satt i Fias vackra vardagsrum serverade hon fika. Bland annant en liten kaka i aluminiumform, som smakade himmelskt! Med munnen full av Dumlekaka (vilket var namnet på gudagåvorna) bad jag om receptet. Fia skrattade och berättade att dessa kakor var det snabbaste och lättaste man kan baka!
Fias Dumlekakor (24 st)
200 g rumsvarmt smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
24 st Dumlekolor
24 st Noblesse Orginal
Blanda smör, socker, mjöl och bakpulver till en deg. Rulla till små bollar som du placerar i mindre aliminiumformar på en plåt.
Tryck ner en Dumle i varje boll, och grädda på 175 grader ca 12 min.
Ta ut kakorna och lägg en Noblessplatta på varje. Då de smält till ställ kakorna i kylen till de kallnat.
Ät och NJUT!
 
Nu i kväll blev det så att jag slängde in en plåt med dessa underbara godisknäckiga kakor. De ligger nu i säkert förvar i frysen. Givetvis fattas ett par...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar