lördag 25 augusti 2012

Dop tårta och Blixten Mcqueen tårta


Idag steg jag upp i ottan (nåja nästan), för att göra klart två tårtor som en vän beställt. Fyllda och täckta stog de i kylen och väntade på mig. Det är första gången jag gör denna sortens tårtor, och har aldrig tidigare gjort något speciellt i marsipan. Jag är nöjd! Det är tur att det finns så många bloggar och sidor på nätet med tips och råd, TACK:-) Nedan ser ni resultatet:
 

Blixtentårta gjord av kakaobottnar med glasscreme
och dumlefluff. Spacklad med kakaosmörkräm.
 
Doptårta gjord av vaniljbottnar med glasscreme
och jordgubbsmousse. Spacklad med jordgubbssmörkräm.
Runt tårtan går även ett rosa pärlband.
 

Jag väntar med spänning på att få höra Maries utlåtande. Tack snälla för förtroendet, och hoppas ni får ett underbar dop/födelsedagsfirande!
 
På vägen hem från Koviksnäs i går svängde Molly och jag in på Gesällbageriet (www.gesallbageriet.se) i Figeholm för att inhandla lite surdegsdelikatesser.
Ett besök här rekommenderas varmt!
 
Dagens skörd; baguette med durumvete, olika frallor och såklart ett gäng kardemummasnurror med strösocker.
 
Som om inte det var nog fick jag en present av min syster också. Hon har timing och kände nog på sig att jag köpt fika. Hon gav mig en burk "Euphoria" från Kusmi Tea, med smak av apelsin och choklad. Snällt Lisa<3
Njuta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar