fredag 17 augusti 2012

Skogspromenad

Framåt eftermiddagen idag var jag i stan och fixade med arrangemanget av en stuga vi ska hyra från imorgon och en vecka framåt i Koviksnäs. Det ska bli mysigt att komma bort lite, även att vi kommer att bo hemma ett par dagar i mitten av veckan pga jobb etc.

Efter uträttade ärrenden stämdes det träff med mamma och hennes vovvar i skogen på vår favoritplats. Det var länge sedan min Sirius fick komma ut dit och leka med dem.
Min älskade hund.

Det växte fullt med blåbär och lingon i skogen, som bara väntade på att bli plockade och nerrörda i syltburkar, muffins, pajer eller bli uppätna rätt och slätt. Dessvärre hade jag inte tagit på mig "plock-kläder". Det hade krävts en heltäckande mundering med hål för ögon och mun för att skydda mot den hemska mygginvationen. Ja, det får bli en annan dag!
Vackra små bär.

Man kan nästan känna doften
av varm skog...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar