onsdag 17 oktober 2012

Slutat röka tårta och DIET-tider

NU var det länge sedan jag bloggade, exakt 2 veckor faktiskt. Det är då så att jag följer en diet för att tappa ett antal kilo och förhoppningsvis må bättre OCH så ska jag på bröllop i december...;-) Det blir inte mycket bakning på grund av detta.
Tanken är att när allt återgår till det normala blir det fika igen, fast under mer ordnade former!

Hur som haver frågade en arbetskamrat om jag kunde göra en tårta åt henne. Hon sa att födelsedagar är inget att fira, man blir ju bara äldre. Hon talade om att det var 10 år sedan hon slutade röka, och att det om något ska väl firas??! Härlig idé. Jag fick fria händer och jag frågade henne viket märke hon rökt, Blå Blend. Taaaadaaaa, reultat:
Saftiga vaniljbottnar (såååå goda) med fyllning av
mangomousse på färsk frisk mango och mörk krämig chokladganach.
Spacklad med kakaosmörkräm.
Täckt och dekorerad med kavelmarsipan.
"Tobak" i cigaretten är riven choklad.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar