torsdag 13 september 2012

USK tårta och 12 års kalas

Nu, efter ett par jobbnätter, ligger jag i soffan och väntar på att åka in till staden för att massera ett par timmar på mitt företag:-)

I tisdags natt firade vi min arbetskamrat Annelie som fyllt jämt. Hon fick ett presentkort vi skramlat till och en tårta som jag bakat åt henne. Eftersom vi jobbar som undersköterskor i hemtjänsten på natten tyckte jag att en tårta med USK tema kunde passa. Den blev mycket uppskattad!

Bottnar av saftig vaniljsockerkaka.
Mjölkchokladganach, jordgubbskompott och jordgubbsmousse.
Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt/dekorerad med marsipan.
 
Igår innan jobbet var Molly och jag på kalas hon grannflickan. Hon fyllde 12 år. Det bjöds på mumsig kycklingsallad med kanonfint hembakat bröd. Till kaffet (teet) blev det Budapest tårta och fina småkakor. Så smaskigt!
Kyclingsalladsbuffé!
 
Budapest tårta som smälte i munnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar